Isnin, 15 Ogos 2011

Picture paints a thousand words

'Ladies and gentlemen, please put your seats in the upright position, we'll be landing in Jakarta International Airport shortly'...suara pramugari tu macam still fresh lagi

Macam tak percaya, 5 tahun dulu aku datang ke negara orang, Indonesia, just so I can be a doctor and make my family proud. Memang sekarang rasanya seperti baru semalam aku memulakan this 'incredible journey' tapi hakikatnya 5 tahun tu sangat lama. Berapa banyak malam yang terpaksa stayed up and last minute study that I have to go through for an exam. Brapa banyak breakdown aku lalui bila things went terribly wrong. Brapa banyak hari-hari sakit, demam, muntah dan diarrhea ( and 1 time admitted to the hospital) tanpa ada keluarga yang boleh beri perawatan 5 stars sampai la sembuh. Brapa banyak kali aku mengidam masakan rumah dan...dan....aish T_T

Tapi di sebalik semua kepayahan tu, sejuta kenangan yang indah dan best-best belaka secara sadar atau tidak  sentiasa menemani hari-hari ku. Pernah sekali aku rasa 'alahh aku takkan rindu zaman study di uni ni sebab nanti dah kerja semua pun bawa haluan masing-masing, mesti lost contact'. But damn, I was wrong. Aku akan teramat rindu. I will miss those sincere smiles and laughs that we all share together. I can write thousands of words, but I think pictures speak for themselves



























Forget about all the fights, blames, cries, lies...we were growing together, mistakes are bound to be made. Forgive and forget. I did and I hope you will too. Tapi jangan sekali-kali lupakan kita, ANGKATAN 2006, FKU UGM...WE ROCK!!! =)


1 ulasan:

  1. hehehehehe...masa tetap akan berlalu, hiasi masa dengan kenangan yang tia mungkin dilupakan..dan memori bersama kamu teman tia akan di lupakan:) -miss ezyan

    BalasPadam